fredag 13 juli 2012

Låt det rinna av...

Ja det är en övning jag ska försöka göra. När jag får all skit kastad på mig så ska jag försöka att bara låta det rinna av mig. Som att jag vore täckt av teflon. Men när man får kastat på sig i ansiktet hur hemsk man är, hur jobbig man än, hur krävande man är som alltid mår dåligt, och hur man är anledning till att resten av familjen har mått dåligt de senaste 30 åren. Ja då är det inte så lätt att låta det "rinna av". Förolämpningarna tränger sig in i varje por. De gräver djupa hål långt in i märgen. Men jag ska inte ta åt mig. När jag tydligen är orsaken till att andra inte kan få må bra, hur låter man en sådan sak rinna av? När man har någon som står över ens huvud och i över 15 minuter bara skriker och häver ur sig hur värdelös man är, hemsk, krävande, jobbig, bestämmande mm. Hur 17 ska jag kunna ignorera det? Önskar någon kunde tala om det för mig. När detta sedan sker typ varannan dag, hur ska jag bara låta det passera utan att ta åt mig? När resten av familjen är eniga om att det är jag som är problemet, då är det väl jag som är problemet eller?? Ändå säger alla åt mig att jag ska låta det rinna av, inte ta åt mig etc. Omöjlighet. Kanske om det var någon okänd person som gjorde detta, då kanske jag skulle kunna ignorera. Men den egna familjen. Det är något helt annat. Dom som har levt med mig i hela mitt liv, dom om någon känner ju mig. Så om dom säger att jag är sjuk i huvudet, att det måste vara något fel på mig, att jag är onormal... då måste det väl vara så?

Inga kommentarer: