torsdag 7 februari 2008

Lite prat bara

Idag är en okej dag. Har spenderat eftermiddagen ute i backen och det känns bra att jag tagit mig ut på det. Känns som att jag har mer rätt att ta det lugnt resten av kvällen då. Vet att jag inte ska känna så, utan att jag har rätt att ta det lugnt om jag inte har ork den dagen. Men det dåliga samvetet får jag iallafall. Fröken Duktig ligger där under ytan och gör sig påmind titt som tätt. Även det en sak att jobba på.

Mitt löfte till mig själv att inte äta godis under veckorna håller dock i sig, vilket jag är ganska stolt över som den gottegris jag är. Jag tillåter mig att äta under helgerna, men inga mängder. Ser till att istället jämt ha frukt hemma som jag kan ta när sötsuget sätter in, men suget har minskat avsevärt nu när det gått över en månad. Motionen går det sådär med, skulle behöva få in en dagsrutin med promenader, eller iallafall fler i veckan. Min "läxa" från terapin sist att boka in en promenad i veckan har inte funkat. Inte en enda promenad har jag gjort = Väldigt dåligt samvete. Måste försöka klara av det. Otroligt jobbigt känns det att jag inte ens kan lyckas med det lilla, för det känns som att det borde vara en liten sak att göra. Men ändå är den enorm.

På något knepigt vis har jag tydligen minskat ytterligare ett kilo i vikt, alltid något =) Med tanke på att jag inte rör mig så mycket alltså. Men allt gott som inte äts har väl oxå en bidragande orsak kanske.

Nuvarande vikt: 88 kg

Dagens positiva: Jag tog mig ut och åkte slalom ett par timmar


3 kommentarer:

Anonym sa...

Till att börja med behöver ju inte en promenad vara längre än runt kvarteret, eller fram och tillbaka på gatan.

Blir lite nyfiken på varför det känns okej att åka slalom men inte ta en promenad (om jag får fråga).

Ångest i livet sa...

Malve: Nej det är sant, det är nog mycket jag som känner att "då räknas det inte".. en ovana jag har och försöker jobba bort.
Klart du får fråga =) En väldigt bra fråga dessutom... jag vet faktiskt inte. Men troligen handlar det väl om att promenaden känns som ett "måste" och slalomen gör jag för det är kul. Promenera är oxå kul när jag väl kommer ut, men jag hittar på dussinet orsaker till att inte göra det. Jag har problem med Måsten, allt som "måste" göras reagerar jag tvärtom på oftast. Tack för frågan, den fick mig att tänka efter ordentligt nu. Det är ju faktiskt mindre besvär att gå ut på en promenad än att packa och klä sig inför slalomen. Det blir min övning från och med idag! =)

Anonym sa...

Usch för måsten! Hoppas att det har gått bra.