torsdag 14 februari 2008

Tycker inte om

Jag tycker inte om. Tycker inte om Alla hjärtans Dag alltså. Ser ingen anledning i att fira den överhuvudtaget. Visst att man kan önska sina vänner en extra bra dag, men det kan man väl göra vilken dag som helst om man känner för det? Nej, den här dagen ogillar jag skarpt. Slår man på tv eller radio är det det enda de pratar om. Vad ska du göra för din älskling idag? Hur blev du uppvaktad idag? Någon som tänkt på att vi är väldigt många i det här landet som inte har någon älskling att uppvakta, eller som inte har någon som uppvaktar oss? Om jag bortser från mina närmsta vänner så har jag aldrig blivit uppvaktad på den här dagen. Det finns ingen som ger mig blommor eller presenter, och har aldrig gjort heller. Nej snarare tvärtom, det händer bara skit en sån här dag. Och tro inte att det slog fel i år heller, nejdå. Fast skit händer väl såna som mig, det är väl bara så.

Just idag förbannar jag mig själv för att jag är så fruktansvärd feg. Att jag är för feg för att gå till medicinskåpet och tömma det och få ett slut på all jävla skit. Jag hävdar det jag alltid har gjort. En människa orkar inte hur många motgångar som helst. Ingen är så stark, och jag är det definitivt inte. Det finns inget kvar av mig längre, och jag orkar inte. Sorgligt men sant. Jag börjar få nog nu...

3 kommentarer:

Anonym sa...

En stor alla hjärtans dag-kram från en bloggvän!!!

Jag tycker inte heller om dagen av samma anledning som jag inte gillar morsdag och fars dag - bara ett kommersiellt jippo.

Imorgon är det en vanlig dag igen. Hoppas att allt känns lite bättre då! kram

Orr Anna sa...

Men du, vad har hänt? Igår verkade du ju glad efter att ha varit på föreläsningen och skulle testa det för att må bättre (på två sätt till och med). Hoppas att det inte har något att göra med det jag berättade, men jag ser att du lade in detta tidigare på dagen så det borde det ju inte vara. Kram från Anna

Ångest i livet sa...

Malve: Tack så mycket, den värmde =) Idag är det lite bättre, hakar upp mig så lätt på såna dagar. Jag förstorar det nog en hel del oxå är jag rädd för. Kram tillbaka!
Anna: Åh självklart har det inte med dig att göra gumman! Det får du ALDRIG tro, är såååå glad för din skull. Har bara varit lite jobbigt ett tag nu, o såna här dagar gräver in lite djupare. Jag är fortfarande positiv för maten o ska testa det, det är som jag är i två läger.. Kramar!