onsdag 31 oktober 2007

Tre glada dagar

Jag vet knappt hur jag ska beskriva dagarna från lördag till måndag. Jag har faktiskt varit glad. Inte bara låtsas vara glad, utan verkligen haft ett leende på mina läppar. Det har inte hänt mig på över tre år att jag varit glad flera dagar i sträck, max 1 om ens det. Det var så skönt, det var som att leva i en dimma. Men mer än tre dagar höll den inte, sen kom verkligheten ikapp igen. Anledningen till leendet som varit är en viss kille... mitt hjärta hoppas att det ska finnas något mer, men jag vet inte det än. Vet inte om jag kommer få reda på det heller. Fast just nu är jag mest tacksam för att jag fick tre glada dagar i rad. För mig känns det som flera veckor. Jag kommer inte ens ihåg den senaste gången jag var glad en hel dag, och allra minst ett par dar i sträck. Otroligt tacksam för att jag fått känna den känslan igen. Den byggde upp mitt liv lite, så nu kanske jag kan härda genom resten av veckan lite bättre. Jag hoppas det iallafall.

3 kommentarer:

Orr Anna sa...

Hej! Har inte kikat på den här länken tidigare och hade det inte varit för det sista inlägget så hade jag nog inte kopplat att det var du som skrev den.

Hade ingen aning om att du mår så dåligt, önskar att det var något jag kunde göra för att få dig att må bättre men jag förstår att det inte är så enkelt som att något jag gör skulle göra det hela bättre. Det är tyvärr alldeles för lätt att fastna i sitt eget liv och vad som upplevs som tidsbrist, så man ser inte hur folk omkring en egentligen mår. Förlåt! Lova att du talar om ifall det är något jag kan göra! Många kramar från Anna

TiniTott sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ångest i livet sa...

Men gulle dig! Tack för dina underbara ord. Jag skapade den här bloggen för att få ur mig alla tankar och alla känslor. Det är inget jag annars berättar för folk, det är enklare att visa en fasad utåt tyvärr. Du ska absolut inte be om förlåtelse kära du, du ska ju leva ditt liv =) Jag vet att jag kan ha skrivit saker här men det mesta är mina svarta tankar, jag är glad för att du finns bara =) Och du kan inte heller se hur jag mår för jag döljer det som oftast så förebrå dig inte för det =) Massor av kramar!!