onsdag 28 december 2011

Varför så svårt att vänta?

Det är frågan jag ställer mig idag. Har inget tålamod som helst längre. Jag försöker pyssla och hitta på små saker, orkar inga större som det är nu. Men när jag kommer på ett roligt projekt, vill jag ju göra det nu, eftersom det är just då jag har lite energi. Men sen fattas det oftast några saker för att det ska kunna slutföras, och då vill jag fixa dom sakerna bums. Och ibland går ju inte det, jag kanske inte hinner innan affären stänger tex, eller så måste jag åka till annan ort för att kunna köpa det jag behöver. Och då blir jag så grymt besviken, även om det bara handlar om att vänta till nästa dag. Känns som hela den dagen är förstörd då och så börjar alla negativa tankar snurra.

Lika när det är nåt som är lite halvt bestämt, tex idag skulle jag och en kompis som är hemma på besök gå ut och äta. Sen kunde inte hon för hon fick lov att vara hemma med sin dotter. Gör mig så besviken, för jag ser fram emot dessa små saker nåt så oerhört. Det blir så stort i min värld, eftersom jag mest ligger hemma annars. Alltså, jag är inte besviken på henne, utan bara på att det planerade går i stöpet. Kan känna mig som en liten grinig snorunge ibland, och det gör så ont. Vill inte reagera så :( Men det är som om världen rämnar under mig vid såna tillfällen.

Om jag nu får vänta tills imorgon, hur hemskt är det egentligen? Inte överhuvudtaget. Men jag kan inte ta till mig det, utan blir bara hemskt ledsen.

Inga kommentarer: