tisdag 18 september 2007

Varken eller...

Varken eller är nog mitt tillstånd just nu. Känner mig inte jättedålig, men inte bra heller. Mest trött. Sover väldigt mycket på eftermiddagarna efter jobbet, och när jag är vaken blir det inte mycket gjort heller. Det finns helt enkelt ingen energi för att göra något. Känns som jag bara sitter och gör ingenting. Bara det gör ju att jag känner mig ännu mer orkeslös och värdelös. Missade terapin idag med eftersom jag inte kunde vara borta från jobbet. Nu kommer det gå en månad sen sista besöket innan jag är tillbaka och det är tufft. Befinner mig i något mellan tillstånd som inte går att förklara. Imorgon är det meningen att jag ska på vattengympan, den började i måndags men jag orkade inte ta mig ur sängen för att hinna dit. Ska verkligen försöka imorgon för den är rolig att gå på, och jag har längtat efter den. Det är så svårt att få folk att förstå den tröttheten jag bär på. Att hur mycket jag än försöker så kan jag inte ta mig ur sängen vissa dagar. Jag är så trött så det existerar helt enkelt inte. Men de flesta säger att du får väl ta dig i kragen... har du ingen karaktär... om det bara gick att få dem att förstå att det handlar om något helt annat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kämpar också med tröttheten just nu. Sover varje dag och ramlar ändå i säng tidigt om kvällarna. Höll på att somna hos frisören idag på förmiddagen.Hoppas att du kom iväg på vattengympan. Träningen är det enda som jag tycker gör mej lite piggare.

Ångest i livet sa...

malve: Tyvärr blev det ingen träning, men nu till veckan ska det bli av. Som du säger, den gör en piggare så det är skönt att ha den. Det är jobbigt med den här tröttheten, man blir samtidigt så osocial till och från, för man orkar liksom inte engagera sig i samtal mm.