söndag 9 september 2007

Natt

Klockan är alldeles strax 03.00. Vad gör jag uppe? Spelar ingen roll fast jag säger åt mig själv varje kväll att idag måste jag lägga mig i tid och inte vara uppe halva nätterna. Men lik sjutton sitter jag här mitt i natten. Det är som jag inte förmår att ta mig till sängen, det är som att det kvittar. Fast jag mycket väl vet att för lite sömn är en bidragande orsak till att jag just nu mår mycket sämre. Så pass mycket har jag lärt mig under de närmaste åren i terapi, att jag verkligen kan känna av min kropp. Jag mår inte bra av detta, men ändå blir klockan lika mycket varje kväll/natt. Och vad leder det hela till? Jo att jag sover mycket på dagarna istället. Jag vänder på dygnet, och jag lyckas inte vända det tillbaka igen. Inte så att jag sover bort hela dagarna, men det blir några tupplurar både på eftermiddagar och kvällar. En vecka lyckades jag riktigt bra med att skärpa mig, och jag kunde känna viss skillnad dagen efter. Men nu är jag tillbaka i det gamla igen. Faller alltid tillbaka! Vet inte hur jag ska lyckas bryta den här ovanan... Det beror inte på att jag inte kan sova, för trött det är jag. Det blir bara inte av, är som jag har nån slags av apati så att jag helt enkelt inte bryr mig. Varför kan jag inte bara gå och lägga mig? Vad är det för fel på mig som inte klarar av att bryta det här? Det tär på mig och jag mår dåligt av att jag inte har kraft att ta tag i mig själv. Jävligt dåligt.

Inga kommentarer: