torsdag 5 januari 2012

Jobbiga dagar

Dåliga dagar. Igen. Eller rättare sagt, jag har insett att jag har både dåliga och bättre dagar, tidigare var det enbart dåliga. Jag har faktiskt haft ett par dagar runt jul och efter som jag funkar någorlunda. Med det menar jag att jag har haft lite energi och kunnat pyssla och göra små saker. Men igår började det gå neråt igen, ingen ork, trycket var tillbaka och andningen tog emot igen. Och ännu mer idag. Är så mycket jag vill göra, men orkar ingenting. Bara ligger igen. Tar det så hårt, men jag försöker verkligen se det bra i det. Att jag faktiskt haft några dagar som inte varit rent helvete. Jag bara hoppas på att de här två dagarna är en dipp, och att jag kan få känna lite energi snart igen.

Är så trött på att bara ligga. Måste jag upp för att svara i telefon, eller släppa ut hunden eller liknande tar det emot nåt så enormt. Likaså måltiderna, dom är åter igen lite jobbiga. När jag mått så här dåligt har jag haft svårt att sitta med vid bordet och äta, jag får panik. Sätter jag mig däremot i soffan funkar det bättre. Det har jag inte känt på nån vecka nu, fast idag börjar det komma igen. MÅSTE tänka att det är bara idag, imorgon är en ny dag som är bättre igen. Måste, måste, måste!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du har haft bra dagar efter detta inlägg. Lider när jag läser och känner igen delar av det...

Tina sa...

Tack så mycket =) Har haft bra dagar även efter inlägget, men tyvärr mest dåliga. Men jag slutar inte hoppas =) Kram och tack för att du tittade in...